Marktstandplaats aanvragen
Als u een eenmalige of vaste standplaats op de markt wilt hebben, heeft u een vergunning nodig. De gemeente controleert of er plaats beschikbaar is en of u in aanmerking komt voor de vergunning. Mogelijk plaatst de gemeente u op een wachtlijst.
Interesse in een marktstandplaats kunt u melden op de website van DiemerMarkt. Voor een marktstandplaats moet u eerst contact opnemen met de marktmeester. Daar kunt u zich ook aanmelden als verkoper. Als de marktmeester akkoord gaat met de standplaats, dan kunt u een aanvraag indienen voor een marktstandplaatsvergunning. Voor een aanvraag moet u leges betalen. De leges voor een marktstandplaats vindt u op de Legespagina.
Hoe vraagt u een vergunning voor een marktstandplaats aan?
Via onderstaande knop doet u een aanvraag:
Bij uw aanvraag moet u onder andere de volgende informatie doorgeven:
- Een recent bewijs van inschrijving bij de Kamer van Koophandel (Handelsregister)
- Uw geldige identiteitsbewijs
- Of u een eenmalige of vaste standplaats wilt hebben
- Wat u gaat verkopen
De gemeente beslist binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag. Deze termijn mag de gemeente eenmaal verlengen.
U kunt bezwaar maken tegen de beslissing op uw aanvraag. Doe dit binnen 6 weken. Bent u het daarna niet eens met de uitspraak op het bezwaarschrift? Teken dan beroep aan bij de rechtbank.
Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.
De belangrijkste regels zijn:
• De persoonsgegevens waar de gemeente om vraagt, zijn nodig voor het afhandelen van uw aanvraag of melding.
• De gemeente registreert en verwerkt uw gegevens op een veilige, vertrouwelijke en zorgvuldige manier.
• De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag of melding (of voor iets wat daar rechtstreeks verband mee heeft).
• Uw persoonsgegevens blijven niet langer bewaard dan nodig is voor het verwerken van uw aanvraag of melding.
• Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
• Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u waarvoor de gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt.
Twijfelt u ergens over of heeft u nog een vraag?
Neem dan contact op met gemeente Diemen. Wij zijn telefonisch en via e-mail bereikbaar.
(020) 31 44 888
info@diemen.nl
Volg ons