Tijdelijk briefadres aanvragen
U kunt uw post tijdelijk ontvangen op een ander adres dan waar u verblijft. Bijvoorbeeld omdat u geen woning heeft. U vraagt het gebruik van een briefadres aan bij de gemeente.
Een briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling. Overheidsinstellingen sturen uw post naar dit adres. De ontvanger zorgt ervoor dat de post bij u terechtkomt. U kunt een briefadres gebruiken als u geen woonadres heeft of verblijft in een instelling.
Kunt u zelf aan een briefadres komen? Dan zijn dit de voorwaarden voor het briefadres:
- Het briefadres is in Nederland.
- Het briefadres is geen postbus.
- U heeft toestemming van de hoofdbewoner of eigenaar van het briefadres.
Kunt u niet zelf aan een briefadres komen? Dan helpt de gemeente u hierbij.
Voor het aanvragen van een briefadres kunt u telefonisch contact opnemen via het KCC (020) 31 44 888
- U geeft door:
- Waarom u een briefadres nodig heeft
- Voor hoe lang u verwacht het briefadres nodig te hebben
- Uw eigen geldige identiteitsbewijs
- Kunt u zelf aan een briefadres komen? Geef dan ook door:
- De schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres
- Een geldig identiteitsbewijs of kopie hiervan van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres
- U heeft een goede reden voor uw aanvraag. Het kan zijn dat u:
- (Tijdelijk) geen woning heeft
- Schipper bent en maximaal 2 jaar aaneengesloten van huis bent voor uw werk
- In een gevangenis verblijft
- In een psychiatrische inrichting verblijft
- In een blijf-van-mijn-lijfhuis of ander opvangtehuis verblijft
- Bedreigd wordt of om andere veiligheidsredenen niet wilt dat uw verblijfplaats bekend is
- U heeft de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning.
Een briefadres aanvragen is gratis.
Twijfelt u ergens over of heeft u nog een vraag?
Neem dan contact op de gemeente Diemen. Wij zijn telefonisch en via e-mail bereikbaar.
(020) 31 44 888
info@diemen.nl
Volg ons