Handtekening laten legaliseren

Door uw handtekening te laten legaliseren kunt u bewijzen dat deze echt is. Dit kunt u laten doen door de gemeente.

Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. Een bedrijf of organisatie kan er ook om vragen. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.

U ondertekent het document of formulier waar de ambtenaar van de gemeente bij staat. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs.

Zoekt u informatie over het ontvangen van bezoek uit het buitenland? Kijk dan op deze pagina.

Hoe laat ik mijn handtekening legaliseren?

Voor het legaliseren van een handtekening moet u een afspraak maken. 

U zet uw handtekening terwijl er een ambtenaar bij is. Daarna betaalt u voor het legaliseren. U krijgt de legalisatie meteen mee.

U kunt uw handtekening eventueel ook laten legaliseren door een notaris.

Afspraak maken

icon informatieWat kost de legalisatie van een handtekening?

Voor het legaliseren van een handtekening zijn de kosten € 11,50 (Tarieven 2024)

icon documentWat neemt u mee naar de afspraak?

Dit moet u meenemen naar uw afspraak:

  • Uw geldige identiteitsbewijs
  • Het document dat u wilt ondertekenen

Twijfelt u ergens over of heeft u nog een vraag?

Neem dan contact op de gemeente Diemen. Wij zijn telefonisch en via e-mail bereikbaar.

     icon telefoon   (020) 31 44 888
    icon mail  info@diemen.nl