Ontheffing geluidhinder APV
In artikel 4:6 van de APV Diemen 2015 is opgenomen dat het verboden is om buiten een inrichting op een zodanige wijze toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten dat voor omwonende of voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt. Het college kan voor geluidhinder een ontheffing geluidhinder verlenen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening Diemen 2015.
Ontheffing geluidhinder APV vraagt u aan via het onderstaande formulier ''Aanvraag ontheffing geluidshinder APV''.
Aanvraag ontheffing geluidshinder APV
Als u geluidhinder veroorzaakt, moet u geluidsoverlast zoveel mogelijk voorkomen. Bij de aanvraag moet u gegevens toevoegen van de apparaten die worden gebruikt inclusief geluidsgegevens. Daarnaast ook een situatieschets waar de apparaten worden geplaatst, een tijdsschema over wanneer het apparaat(en) geluid produceren en een akoestisch onderzoek.
Voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een ontheffing geluidhinder APV worden leges geheven. Zie de Legesverordening 2025 gemeente Diemen.
U krijgt de beslissing binnen 8 weken. Deze termijn kan eenmalig met 8 weken worden verlengd.
Tegen meldingen kunt u geen bezwaarschrift indienen. U kunt bezwaar maken tegen de beslissing over uw aanvraag voor een vergunning. Bent uw het daarna niet eens met de beslissing op uw bezwaarschrift? Dan kunt u beroep aantekenen bij de rechtbank.
Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.
De belangrijkste regels zijn:
- De persoonsgegevens waar de gemeente om vraagt, zijn nodig voor het afhandelen van uw aanvraag of melding.
- De gemeente registreert en verwerkt uw gegevens op een veilige, vertrouwelijke en zorgvuldige manier.
- De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag of melding (of voor iets wat daar rechtstreeks verband mee heeft).
- Uw persoonsgegevens blijven niet langer bewaard dan nodig is voor het verwerken van uw aanvraag of melding.
- Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
- Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u waarvoor de gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt.
Twijfelt u ergens over of heeft u nog een vraag?
Neem dan contact op met team Klant Contact Centrum van de gemeente Diemen. Zij zijn maandag tot donderdag telefonisch bereikbaar tussen 8:30 en 16:30 uur en vrijdag tussen 8:30 en 16:00, maar ook via e-mail.
(020) 31 44 888
info@diemen.nl