Inzage bouwarchief

De digitalisering van het bouwarchief van de gemeente Diemen is klaar. Dat betekent dat het gehele bouwarchief nu voor inwoners digitaal beschikbaar is. Er zijn nu geen wachttijden meer bij een archiefaanvraag vanwege het digitaliseren.

Tot 2014 zijn bouwvergunningen voornamelijk op papier gearchiveerd. Het bouwarchief was daardoor zeer omvangrijk. In 2021 zijn we gestart met het digitaliseren ervan. Daarmee besparen we ruimte en kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Het is nu makkelijker geworden om stukken terug te vinden en door te sturen als er een verzoek om archiefinzage wordt gedaan. Het digitaal verstrekken draagt ook bij aan duurzaamheid.

Let op: aan een verzoek inzage bouwarchief zijn kosten verbonden. Deze kosten kunt u raadplegen via artikel 1.7.6 van de Legesverordening 2024 gemeente Diemen

Aanvraag Inzage Bouwarchief 

Twijfelt u ergens over of heeft u nog een vraag?

Heeft u een vraag over het doen van een aanvraag? Neem dan contact op met de frontoffice van het Team OO&V en Vergunningen. Zij zijn maandag tot donderdag telefonisch bereikbaar tussen 8:30 en 16:30 uur en vrijdag tussen 8:30 en 16:00, maar ook via e-mail.

     icon telefoon   (020) 31 44 888
    icon mail  info@diemen.nl